Parerea mea

06 February

Cāt de cretin trebuie să fie un ministru...

pentru a fi demis? După ce s-a făcut de rās īn circul cu demiterea lui Sorin Oprescu, Eugen Nicolăescu recidivează introducānd o taxă pe ceva ce nu există. El vrea să introducă o taxă pe publicitatea la ţigări de la 1 ianuarie 2007, adică exact data de la care nu va mai fi posibilă publicitatea la ţigări.

Din păcate, Eugen Nicolăescu deţine o funcţie importantă īn PNL, fiind chiar purtătorul de cuvānt al acestui partid. La deficitul de imagine pe care īl acumulează PNL este de mirare că īn acest partid nu se găseşte cineva să-l demită. Prestaţia lui ca ministru a fost īntrutotul catastrofală. De altfel, se pare că Sănătatea este un domeniu care predispune la gafe şi aberaţii. Prestaţiile miniştrilor Sănătăţii au fost dezastruoase. După Mircea Cinteză credeam că nu se poate ceva mai dezastruos. Iată că "ministrul-contabil" a demonstrat că se poate. Īn scurtul său mandat a reuşit să compromită integral ideea de reformă a sitemului sanitar transformānd-o īntr-o simplă răfuială cu cāteva persoane.
De altfel, ministrul Nicolăescu nici nu ar trebui să fie ministru, deoarece se află īntr-o poziţie de incompatibilitate cu funcţia de ministru al sănătăţii pe care o īndeplineşte īn acest moment, fiind concomitent şi prim-vicepreşedinte retribuit al asociaţiei profesionale Camera Auditorilor Financiari din Romānia (CAFR).
Sesizat oficial asupra incompatibilităţii probate a ministrului Nicolăescu, Executivul răspunde la fel de oficial că nu-i problema lui ci exclusiv a celui suspectat că īncalcă legea, adică Nicolăescu.
Īn tot acest răstimp, Nicolăescu s-a pus pe distrus sistemul din sănătate, asta după ce a reuşit să distrugă şi filiala mureşeană a partidului din care face parte, adică PNL.
Menţionăm că pe lāngă funcţia de ministru al sănătăţii, Eugen Nicolăescu mai deţine īncă īn PNL, funcţiile de preşedinte interimar al organizaţiei judeţene al PNL Mureş, membru īn biroul permanent central, purtător de vorbe, deputat de Mureş (PNL).
Īn afara problemelor cu directorii spitalelor, Nicolăescu are probleme şi cu furnizorii de medicamente, ministerul pe care īl conduce nerespectānd protocolul īncheiat cu distribuitorii. Companiile respective au īncercat īn repetate rānduri să recupereze aceste datorii, unele dintre ele recurgīnd chiar la īntreruperea livrărilor.
Decizia de a chema spitalele īn judecată survine declaraţiei ministrului sănătăţii, Eugen Nicolăescu, potrivit căreia că statul nu va plăti nimic īn plus faţă de banii alocaţi spitalelor de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
Preşedintele executiv al Asociaţiei Furnizorilor de Produse Medicale, Ion Ciceală, susţine că acţiunea este motivată de nerespectarea protocolului semnat īn martie anul trecut de fostul ministru al sănătăţii, Mircea Cinteză, protocol prin care se recunoşteau aceste datorii şi īn care erau prevăzute termene eşalonate de achitare.
"Īn acest contract se stipula foarte clar că pentru materialele livrate īn anul 2005 plata se face īn termen de 60 de zile. Ministerul Sănătăţii nu a făcut absolut nimic pentru a se asigura că se va respecta acest protocol".
"A existat şi un ordin al ministrului, care prevedea plata īn termen de 60 de zile pentru produsele nemedicamentoase", a declarat Ion Ciceală.
Ministrul Eugen Nicolăescu susţine că reprezentanţii furnizorilor de produse medicale acuză īn mod eronat Ministerul Sănătăţii, cānd de fapt, pentru recuperarea acestor bani, ar trebui să se adreseze Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
Pe de altă parte, spune ministrul sănătăţii, aceste companii au livrat pe risc propriu spitalelor materiale peste posibilităţile acestora de plată.
“Furnizorul ar fi trebuit să ştie la ce să se aştepte, şi să īntrebe beneficiarul de limitele bugetului, de plafon etc. Dacă totuşi nu a făcut-o, iar directorul de spital a fost inconştient, atunci este clar că directorul de spital trebuie să răspundă”, spune ministrul Eugen Nicolăescu. Cu alte cuvinte, fraierilor, aţi livrat medicamente pe barba voastră, aţi luat ţeapă...
Ca să nu mai vorbim de pachetul legislativ promovat de el. Un lucru bun este că din pachet a fost scoasă Legea farmaciilor care a atras reproşuri din partea Uniunii Europene şi al Consiliului Concurenţei. Pachetul este mai degrabă o acţiune de piar şi nu atinge problemele de fond ale sistemului. Ideea este nu că pierd unii doctori posturile de manager de spital, ci faptul că tot dezastrul din sistem este pus pe seama manageriatului doctorilor sau a grupurilor de interese şi că din cauza acestui fapt se scurg bani publici. Aceste măsuri sunt un fel de asmuţire a populaţiei īmpotriva corpului medical. Din Proiectul de lege al spitalelor a dispărut "Consiliului de administraţie" şi a apărut "Consiliul consultativ", īn a cărui componenţă nu apare nici un reprezentant al spitalului. Poate să fie cel mai performant manager adus la conducerea unui spital, dacă bugetul va fi acelaşi sau chiar mai mic, acesta nu va putea rezolva problemele. Din acest punct de vedere, pachetul nu rezolvă problema finanţării. Extinderea cotei de 6,5% la unele categorii nu reprezintă o soluţie, fiindcă sporul nu ar fi semnificativ. O soluţie poate fi cea prezentată īntr-o serie de articole mai vechi. Abia soluţia de acolo ar fi o adevărată reformă, nu cārpelile din prezent.
posted at 00:00:00 on 02/06/06 by Cristian Banu - Category: General

Comments

No comments yet