Parerea mea

19 May

Exit pol neoficial

70-30 ora 10
64-36 ora 12
53-47 ora 14 !!!! Se pare că e intoxicare :-?
65-35 ora 16

UPDATE 16:58
CURS estimează 65-35
INSOMAR estimează 55-45
Prezenţă la vot 24% la ora 16.

PSD susţine că e chiar 51-49.
PD susţine că e 70-30.

UPDATE 19:00
CURS 62-38
INSOMAR 55-45

Prezenţa la vot estimată la final 35%.

UPDATE 19:48
SCOR FINAL ?
70-30


posted at 16:13:06 on 05/19/07 by Cristian Banu - Category: General

Comments

MoROmeTe wrote:

Nu s-ar misca romanii la vot... daca nu se ajunge nici la procentul din 2004 inseamna ca la urmatoarele alegeri o sa se prezinte 30%.
19/05 17:02:58

Cristian Banu wrote:

Prezenţa la vot redusă are explicaţia în lipsa de miză a acestui referendum. Tabăra lui Băsescu a contribuit din plin la reducerea mizei prin mesajele optimiste astfel încât mulţi dintre cei care ar fi votat cu el nu s-au prezentat la vot "că oricum iese Băsescu". De altfel, cam peste tot în lume referendumurile atrag foarte puţini alegători.
În cazul alegerilor parlamentare sau locale, este o altă miză, aşa că acolo prezenţa va fi mereu mai ridicată.

LE
Mai trebuie adăugat că la referendum decât tabăra prezidenţială s-a agitat cât de cât, restul având o prestaţie relativ modestă singurii care s-au implicat cât de cât fiind pesediştii, dar nici ei cu foarte mare convingere.
19/05 17:34:44

MoROmeTe wrote:

Mda... cam ai dreptate. Si din pacate inseamna si ca cetatenul roman mediu nui intelge ca are dreptul dar si responsabilitatea sa voteze si ca e unul dintre marile lucruri pe care le-a castigat in democratie...
19/05 18:38:22

Notarul anonim al regelui Bela wrote:

Hm, daca extrapolez un pic, la referendum se vor prezenta sub 50% din cei de pe liste, nu?
Asta inseamna ca ar putea fi invalidat daca rezultatul este NU? Stii ca ultima formulare a legii este usor atipica in privinta asta...

Ramane de vazut daca Basescu va lua mai multe sau mai putine voturi decat in turul 2 din 2004. Din datele tale sunt sanse sa ia cu 500 de mii pana la un milion mai putin, daca nu am gresit la calcule...
19/05 18:46:44

Cristian Banu wrote:

Da, în conformitate cu legea, dacă nu se prezintă 50% şi nu se votează pentru demiterea preşedintelui, referendumul este invalidat şi Parlamentul decide ce se va întâmpla mai departe.

La cifrele acestea, Băsescu ia mai puţine voturi decât în 2004, ceea ce echivalează cu o înfrângere.
19/05 19:07:26

Notarul anonim al regelui Bela wrote:

La ora 17, prezenta de 28,95%... Daca functia e liniara, ar fi 38,6% prezenta pana la ora 20.
Daca voturile NU sunt 75% (maximul vehiculat), asta rezulta ca 75% x 38,6% = 28,95% din totalul electoratului a zis NU. In cifre, la o populatie inscrisa pe liste de vreo 18 milioane, ar fi 5,2-5,3 milioane de voturi NU, cam cu 100-200 de mii in plus fata de turul 2 din 2004.
19/05 19:11:39

Notarul anonim al regelui Bela wrote:

Cu prezenta de 35% iese sub cifra din 2004...Hai ca aflam in curand :P
19/05 19:31:57

MoROmeTe wrote:

Cu 75% si cu 30% trece destul de bine de 5 milioane, spre 6 milioane...
19/05 20:08:40

Cristian Banu wrote:

La 75% are nevoie de o prezenţă la vot de 37% pentru a obţine acelaşi număr de voturi cât în 2004.
19/05 20:13:37

MoROmeTe wrote:

Eu ma gandeam ca merge la 40% prezenta, om vedea pe la 22:00, sper. Trebuie sa remarc ca a fost o zi cel putin interesanta.
19/05 20:15:46

Cristian Banu wrote:

Mi se pare ciudat ca de la 29% la ora 17 să se ajungă la 46% cât estimează acum INSOMAR, sau chiar peste 40%.

Ceea ce m-a surprins a fost mulţumirea adresată lui Gigi şi lui Talpeş, ceea ce consfiinţeşte practic alianţa "de dreapta".
19/05 20:22:21

MoROmeTe wrote:

A fost insa facuta putin la misto, la final si uitand despre cum se chema partidul lui Talpes (ceea ce e putin normal)...
19/05 20:27:49

Notarul anonim al regelui Bela wrote:

E posibil sa existe unele diferente intre populatia inscrisa pe liste si cea efectiv pe teritoriul RO, unde a evaluat INSOMAR.
19/05 20:37:15

Cristian Banu wrote:

Cred că nici Talpeş nu ştie cum se numeşte partidul lui :))
Chiar şi la mişto, tot e umilitor. În plus, atmosfera de la sediu nu părea prea plină de entuziasm, nici măcar preşedintele însuşi.
19/05 20:37:16

Notarul anonim al regelui Bela wrote:

Adica sigur exista diferente :P, dar asta ar putea fi sursa cifrei de 40% prezenta.
19/05 20:39:08

gadjo wrote:

CB-ule, macar zi ca esti contra lui Base, nu o arde dubios cu burghezii tai care vor liniste si alte texte de-astea. Acum calculam voturile din 2004?

Base e posibil sa fi pierdut din simpatizanti cu toate scandalurile dar se vede clar ca nici electoratul PSD nu mai e asa convins si inversunat. Cel mai rau din treaba asta iese PNLul care va pierde imens datorita cumetriei cu stanga.
19/05 21:15:51

Anna wrote:

"La cifrele acestea, Băsescu ia mai puţine voturi decât în 2004, ceea ce echivalează cu o înfrângere."

Cu ce echivaleaza procentul de 25% (din 40%prezenti, sa zicem)care si-au exprimat acordul cu monstruasa coalitie: PSD- PRM-UDMR- PNL-PC?

Si cum interpretezi faptul ca peste jumatate din electoratul PNL a votat impotriva demiterii?

Si texte de genul "acum doar si-au exprimat acordul/dezacordul fata de demitere, nu inseamna ca e preferat", daca suntem sinceri si avem ceva cunostinte de socio, stim ca nu sunt chiar reale...
19/05 21:18:26

razvan wrote:

basescu pentru noi este iliescu doi.

:)))

si in 90 erau minoritari cei anti iliescu...o sa mai fie si acuma...nu se termina lumea.
19/05 21:23:57

Notarul anonim al regelui Bela wrote:

Eu as interpreta mai nuantat rezultatele de tipul "70% din partidul X a votat nu".
In primul rand e vorba de 70% din electoraul X care s-a deplasat la vot.
Din rezultate se vede ca bazinele electorale UDMR si PSD nu s-au deplasat cine stie ce la vot.
Eu cred ca oamenii sunt mai putin radicali decat discursul liderilor politici de acum si, nefiind un candidat "al lor" in joc, nu s-au obosit cine stie ce sa voteze.

La niste prezidentiale cu mai multi candidati, situatia ar fi alta. Faptul ca in lipsa unui contracandidat Basescu nu a reusit, probabil, sa depaseasca turul 2 din 2004 e un semnal interesant.
19/05 21:25:08

Cristian Banu wrote:

@Gadjo
Nu înţeleg ce vrei să spui cu "o ard cu burgheji". Eu mi-am exprimat opinia contra lui Băsescu încă din martie 2005, şi nu mi-am schimbat-o nici acum. Continui să cred că nu este un preşedinte potrivit.

@Anna
să le luăm pe rând:
- Este înfrângere pentru Băsescu raportat la declaraţiile sale despre susţinerea populară; de asemenea, faptul că poate obţine mai puţine voturi decât în 2004 îi cam limitează reprezentativitatea;
- "Monstruoasa coaliţie" a înregistrat o înfrângere simbolică, însă eu zic că este irelevantă, deoarece miza votului a fost neclară şi este explicabilă prin neimplicarea serioasă în campania electorală; totuşi, am avut decât campania lui Băsescu.
- "Jumătatea" aia depinde la ce o raportezi. Dacă din 10 persoane, 6 susţin ceva, înseamnă că deţin 60%; dacă raportezi acele 6 persoane la 100, cât este dimensiunea grupului, ajungi la 6%;
- În cele 75-80% dintre voturi ale lui Traian Băsescu au fost şi oameni care au votat împotriva deciziei Parlamentului pe care o consideră lipsită de fair-play; în cazul unei alternative, măcar unii dintre votanţi pro-Băsescu vor alege alternativa; nu uita că acum am avut un "meci" Băsescu-Parlament, nu un meci Băsescu-Candidatul X.

Nu vreau aici să contest victoria lui Băsescu. 35-40% cât s-au prezentat la vot sunt cei care contează, cei care tac şi stau pe margine nu contează. Însă victoria trebuie văzută în lumina ei adevărată...
19/05 21:40:49

underhill wrote:

doamne, cristian, tu de unde ai primit rezultatele alea partiale??? by the way, prezenta estimata e ceva mai mare, undeva peste 40-45%. in plus, basescu a obtinut mai multe voturi decat in 2005.
19/05 22:25:01

Notarul anonim al regelui Bela wrote:

Corect, datele lui Cristi au fost destul de indepartate de exit-polluri.

Altfel, oare se va pune problema valabilitatii referendumului? Tariceanu, Geoana si Voiculescu par sa fi acceptat reintoarcerea lui Basescu, oare va contesta altcineva la CCR?

Cineva tocmai a ridicat problema:
http://andreealisievici.wor...
19/05 22:38:50

Cristian Banu wrote:

Underhill, nu ţi se pare un pic exagerat ca în 3 ore să se prezinte la vot 17% din populaţie, adică fix milionul de care spune Băsescu că l-a câştigat în plus faţă de alegerile din 2007 (apropo, el de unde ştie, că toată lumea dă în bâlbâială când vine vorba de prezenţă la vot). La antena3, andronic a furnizat o informaţie cu privire la participarea la vot de 36-38%, care pare mai consistentă cu logica informaţiilor oficiale de la BEC şi cu informaţia pe care am primit-o pe la ora 18:30 referitor la estimare INSOMAR. În fine, prezenţa la vot nu cred că schimbă nimic procentul celor pro-Băsescu, schimbă în schimb reprezentativitatea.

Informaţiile au fost "pe surse", din zona PSD. Informaţiile de la PD spuneau încă de la ora nouă 70-30. De altfel, am şi subliniat la cel de 53-47% că poate fi intoxicare.

LE Insomar a dat ca estimare pentru prezenţa la vot la ora 18:00, 34%. Asta înseamnă că între 18:00-20:00 s-au prezentat 12%!!! Adică cam atât cât se prezentaseră până la ora 12%.
19/05 22:55:41

Cristian Banu wrote:

Cum am răspuns şi pe blogul andreei (http://andreealisievici.wor...), contează. It's a male thing, care începe pe la grădiniţă cu cine face pipi mai departe.
19/05 22:59:58

Anna wrote:

Nu mi s-a parut deloc neserioasa campania electorala a "monstruoasei coalitii".

Am un singur argument: au fost gata sa plateasca cu 25 de lei oameni care sa se prezinte la mitingurile lor. Si nu e o teorie fantezista, sunt cuvinte auzite din gura unei studente recrutate la mitingul de la Eroilor. Nu pot spune decat atat: rusinos!
19/05 23:12:19

Cristian Banu wrote:

Anna, sunt de acord că a plătit "monstruoasa coaliţie", dar de plătit au plătit şi ceilalţi :)).
Însă nu poţi spune că s-au implicat foarte tare, ca să nu mai spun că s-au văzut clar diferenţele de resurse. În Bucureşti nu am văzut decâ afişe cu Băsescu şi vreo 3 bannere ale PNL.
19/05 23:18:13

Cristian Banu wrote:

Nu sunt genul de om care să creadă în teoria conspiraţiilor, însă în momentul în care PD-ul anunţă că la vot au participat 55% dintre români cred că avem o problemă.

Adică BEC anunţă oficial că la ora 17:00 nu avem nici măcar 30%, INSOMAR estimează că la 18:00 sunt 34% care au votat şi în următoarele 2 ore mai votează încă 20%???? Brusc, 3,6 milioane de români s-au bulucit la secţiile de votare în DOUă ORE?

Vouă nu vi se pare că miroase cam urât?

Sursa: http://www.realitatea.net/?...
20/05 01:37:06

chestiuni wrote:

75-25 e un scor care nu lasa loc de dubii. N-am vazut si eu un politician care sa zica: da, domnule, am gresit! Ne cerem scuze fata de romani ca i-am tarat in toata povestea asta. Numai justificari tampite!
Si pana la urma, Basescu a luat 1 000 000 de voturi in plus iar participarea la vot a fost in jur de 45%.
20/05 01:45:00

ContraSENS wrote:

In 2004, Basescu a obtinut in turul II 5.126.794 de voturi.

In 2007, conform rezultatelor partiale prezentate de BEC, Basescu a obtinut 5.563.936 de voturi.

Adica un plus de 437.142 de voturi.

In conditiile in care a candidat singur, rezultatul nu mi se pare a fi atat de clar precum ne este prezentat.
20/05 11:31:48

Cristian Banu wrote:

Victoria lui Băsescu este contestabilă doar raportat la standardele ridicate chiar de el... Altfel, este o victorie categorică şi PSD (în primul rând) şi PNL vor trebui să ia măsuri serioase.
20/05 12:25:08