Succesul Dacia

Pentru economia românească, succesul Dacia a reprezentat o excepţională gură de oxigen. Însă trebuie mers un pic dincolo de discursul triumfalist şi să nu ne îmbătăm cu apă rece. Succesul Dacia nu se datorează calităţilor maşinii – decente, de altfel – cât preţului şi subvenţiei statelor vestice. În Germania, preţul pe care îl plăteşti pentru un Logan sau Sandero începe cu 5000 de euro. La 5000 de euro aş renunţa şi mâine la „băbuţa” mea (Fiesta, 2002) pentru un Sandero. La 8000-9000, nu prea merită. Pentru încă 1.000 de euro poţi lua o Octavia Tour, superioară Loganului din toate punctele de vedere sau un Ford Fusion cam la aceeaşi bani. Pentru un neamţ, 5000 de euro reprezintă salariul pe nici două luni. În banii aceştia, primeşte o maşină fiabilă, spaţioasă, cu dotări minime – CB, ABS, 2 airbaguri, AC manual, arhisuficient pentru o maşină de clasa ei. Dacă ar trebui să plătească preţul normal, cel mai probabil ar spune pas, fiindcă există variante mai bune. Dacă vor mai rezista subvenţiile, probabil că Dusterul va face ravagii în Occident. Cei de la Dacia ar trebui să găsească modalităţi de a se adapta preţului real validat de piaţă, adică 5000-6000 de euro.


Comments

2 răspunsuri la „Succesul Dacia”

  1. Avatar Recunosc, am un Logan
    Recunosc, am un Logan

    Cateva precizari:
    Octavia Tour este o masina care nu se mai fabrica. Din cauza asta acum se vinde stocul cu reduceri de pret. Chiar si asa, daca ne uitam la o Octavia Tour benzina 1.6, cu aceleasi dotari ca si Dacia Logan Laureate 1.6 16v, constatam ca Dacia (modelul din productie) costa 9355 Euro, iar Skoda (modelul de pe stoc scos din productie) costa 13.119 Euro (preturi DDP). La Ford Fusion lucrurile stau cam la fel: pret DDP 13.199 Euro.
    Mai mult, uitati-va care erau preturile la Skoda, Ford sau VW acum doi ani, spre exemplu, si o sa constatati ca au scazut semnificativ – tocmai la presiuni gen Kia Ceed sau Dacia Logan.
    Cu 5000 de euro nu cred ca se poate fabrica o masina cu un minim de siguranta si confort – experimentele chinezesti si indiene au esuat lamentabil.

    1. Eu ştiu că Octavia Tour se mai fabrică încă, parcă până prin iunie. Este posibil ca Octavia II să devină Tour la apariţia Octavia III. Nici Fusion nu mai are viaţă lungă, va fi înlocuit cu B-Max.