Din nou despre Google OS

Articolul precedent despre sistemul de operare scos de Google este încă unul dintre cele mai populare, chiar şi după 3 ani. Până acum, nu avusesem nici o experienţă directă cu Android, doar citisem comentarii preponderent entuziaste ale utilizatorilor săi. Recent am cumpărat o tabletă aşa că am ocazia să experimentez eu însumi despre ce este vorba. Şi continui să cred că este un exemplu clasic de eroare, de fapt, erori, manageriale.

  • Mi se pare aberant că Google nu este în stare să facă un management al versiunilor. Ai produse noi lansate cu versiunea 2, cu versiunea 3, în vreme ce ultima versiune este 4.
  • Este cel puţin ciudat să ai nevoie de o aplicaţie ca să închizi alte aplicaţii. Înţeleg că aplicaţiile sunt produse de altcineva, dar mi se pare normal să existe un standard minimal pentru acestea, cum ar fi un buton de închidere. Nu e chiar „inginerie stelară”.
  • Prin achiziţia Motorola, Google devine el însuşi jucător pe piaţa tabletelor şi al telefoanelor, ceea ce poate împieta relaţia cu principalii săi clienţi, Samsung şi HTC.
  • Absenţa unui control asupra hardware strică experienţa utilizatorilor. Aici este aceeaşi problemă avută de Microsoft pe desktopuri, abia versiunea XP reuşind să rezolve această problemă. Este una din cauzele pentru care este preferat de cei care cumpără pentru prima dată un smartphone, în vreme ce la al doilea cota sa de piaţă devine egală cu IOS.

Faptul că Android deţine acum 50% din piaţa mobilă (telefoane şi tablete) se datorează mai degrabă absenţei unei alternative. IOs al celor de la Apple este subminat de preţul mediu de 500USD al produselor Apple, comparativ cu o medie de 200 de USD al produselor cu Android (vorbim de preţurile nesubvenţionate de operatori). Ceea ce surprinde este mai degrabă cota de piaţă a iOS, de 30% în condiţiile în care preţul lor este unul ridicat, iar pe desktop/laptop, cota lor de piaţă nu s-a scris niciodată din 2 cifre. Din acest punct de vedere, cred că în continuare Windows are o şansă pe această piaţă, fiind un produs mai degrabă la nivelul iOS, care va aduce integrarea cu un întreg univers (desktop PC, laptop, xBox).